Biodinamikus Iskolakert – Témanap

Az iskola közös szervezésében Témanapunk volt az egészséges életmód, táplálkozás tükrében.

A hat állomás közül az egyik helyszín az iskolakert volt, ahol négy féle tevékenységben bontakozhattak ki a különböző korosztályú csoportok:

  1. gyomlálás tolikapával: mint ismerjük, viszonylag kevés gyermek szereti a „gyomlálás művészetét”. Ez az eszköz kiválóan alkalmas arra, hogy megkönnyítse eme tevékenységünket, viszont csak akkor tudjuk az eszközt megfelelően használni, ha egy kicsit előre gondolkodtunk, ha előzőleg egyenes sorokat alkottunk veteményesként.
  2. palántázás: rengeteg kis palánta várja, hogy „zsúfolt” környezetéből kiszabadulhasson és egyéni útjára indulva meg tudjon erősödni, majd hamarosan a szabad földben folytathassa életét. A gyerekek nagy szorgalommal segítették ezt a folyamatot.
  3. tűzrakóhely építése: az iskolakert egy igazi közösségi tér is szeretne lenni, ezért fontosnak tartjuk, hogy a sok munka után egy kicsit megpihenve a pocak is tartalommal telítődjön, illetve egyéb rendezvények, kellemes hangulatú beszélgetéseknek is élményhelye lehessen.
  4. MÉH kedvelő növényekből  – növényspirál megépítése MÉH itatóval: az idei év különleges  a Waldorf – világ életében, hiszen már 100 év bölcseletéből táplálkozhatunk.  Óriási felelősség és lehetőség is egyben, minden egyes Ember számára is. Az Iskolaméhészet keretében elsősorban a MÉH lények életére, fontosságára, szellemiségére és sajnálatos módon a pusztulásukra is hangsúlyos figyelemmel kell, hogy legyünk. Talán zavaros, zsúfolt hétköznapjainkban bele sem gondolunk, hogy élelmünk 40 %-át Nekik köszönhetjük!!!

A MÉHEK sokkal korábban részesei voltak a Teremtett Világnak, mint az Ember. Életük markáns változása és mai helyzete az „emberi kéz lenyomata” is. A történelem során a MÉZ oly értékkel bírt, hogy kizárólag ajándékozható volt és nem kereskedelmi áruvá „degradált” élelem.  Munkánk során ezekre a tartalmakra is szeretnénk felhívni a figyelmet, de elsősorban a MÉHEK életét kívánjuk szolgálni. A gyerekekkel közösen építjük  a MÉHEK számára kedves növényekből a spirál formát, melynek közepére egy kis itató tálat is elhelyezünk.

Mint tudjátok a télen meghirdetett Iskolakert Alapítvány pályázatán Haladó kategóriában nyertünk. A mentorálási folyamat során a nálunk tett látogatás kapcsán úgy határoztak, hogy az országban működő 500 iskolakert közül a nyugati régióban a mi kertünket választják a kétnapos képzés gyakorlati helyszínéül. Így csatlakoztak témanapunk kert helyszínéhez az oktató program résztvevői is, akik olyan iskolákból érkeztek, akik szintén részesei az alapítvány által meghirdetett nyertes pályázatnak.

Összességében tartalmas, szép napunk volt, az időjárás is kegyes volt hozzánk és engedélyezte, hogy tervezett dolgaink megvalósulhassanak.

A továbbiakban is mindenkit szeretettel várunk az iskolakertbe akár csak látogatási, akár munkálkodási célzattal is.

Czellerné Daróczi Éva és Meszlényi Erika

Vélemény, hozzászólás?